استفاده گیاه در معماری داخلی

اگر شما هم به فکر تغییر دکوراسیون منزل و یا محل کار خود هستید، بهتر است اطلاعاتی در مورد دکوراسیون داخلی داشته باشید. در این صورت فضایی بسیار زیبا  خاص را به وجود خواهید آورد. قطعا در مسیر تغییر دکوراسیون داخلی با چالش های زیادی مواجه خواهید شد. حال می خواهیم بدانیم که گیاهان چه تاثیری در معماری دکوراسیون داخلی دارند؟ امروزه استفاده از گیاه در دکوراسیون بسیار محبوب شده است. افراد تمایل دارند تا از جدیدترین و بهترین ایده ها در دکوراسیون بهره مند شوند. امروزه حیاط های زیبای قدیمی از آپارتمان های امروزی حذف شده است. به همین علت توصیه می شود تا از گیاهان در فضای منزل استفاده شود. بسیاری از افراد معتقد هستند که گیاهان انرژی مثبت و حس خوب را در محیط بسته هم ایجاد می کنند. تنها کافی است از وجود گیاهان در فضای داخلی استفاده کنید تا به قدرت گیاهان طبیعی در منزل ایمان آوردید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات زیادی در مورد استفاده گیاه در معماری داخلی به شما بدهیم.

مزایای بهره مندی از گیاهان در دکوراسیون داخلی

جالب است بدانید که گیاهان به تنهایی دکوراسیون فضای داخلی شما را جذاب می کنند. اگر سری به اصول دیزاین داخلی بزنید، متوجه می شوید که گیاهان نقش اصلی در این حیطه را دارند. آنها رنگ، بافت و شکل زیبایی به محیط شما وارد می کنند. اگر تمایل دارید که از افسردگی و انرژی منفی به دور باشید، حس خوب را با گیاهان زیبا منتقل کنید. در واقع گیاهان هم زنده هستند و حس سرزندگی را در محیط ایجاد می نمایند. شما می‌توانید گیاهان را در روی میز ، انتهای راهروها و … قرار دهید. حتما در انتخاب گیاهان در مکان های سربسته دقت نمایید، زیرا برخی از گیاهان اکسیژن تولید می نمایند و باعث تصفیه هوای داخلی می شوند. در ادامه به بررسی چندین مزایای مهم استفاده از گیاهان در خانه و دیگر مکان ها می پردازیم.

  • ایجاد زیبایی خاص طبیعی
  • ایجاد حس خوب و سرزندگی
  • تولید اکسیژن و تصفیه هوا
  • ایجاد انرژی مثبت
  • روح بخشی به محیط و دکوراسیون

چگونگی استفاده از گیاهان در فضای داخلی

بسیاری از افراد ترس از نگهداری گیاهان در فضای داخلی دارند. این موضوع به علت نداشتن آگاهی از انتخاب مناسب ترین گیاهان برای فضای مورد نظر است. انتخاب مناسب ترین و بهترین مکان در فضای داخلی برای قرار دادن گیاهان بیش از هر چیزی اهمیت دارد. در ادامه برای استفاده صحیح از گیاهان در فضاهای داخلی اطلاعاتی به شما می دهیم.

  • آگاهی از نگهداری صحیح گیاه مورد نظر

احتمالا شما هم تمایل دارید تا گیاهان داخلی عمر بیشتری داشته باشند و فضای داخلی شما را تحت تاثیر زیبایی و حس خوب قرار دهند. تنها کافی است تا اطلاعات صحیحی از نحوه نگهداری آنها داشته باشید. منظور توجه به نیاز گیاه برای ادامه زندگی و سالم ماندن است. برخی از گیاهان بسیار حساس هستند و حتی با یک جابه جایی کوچک دچار ریزش برگ می شوند. در مقابل برخی دیگر از گیاهان حساسیت کمتر و مقاومت بیشتری دارند. توصیه ما به شما این است که هنگام خرید گیاهان آپارتمانی به سلیقه و زیبایی گیاه طبق سلیقه خود و هم چنین از نحوه نگهداری آنها آگاهی پیدا کنید.

  • انتخاب مناسب ترین محل

در طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب بهترین و مناسب ترین محل برای قرار دادن گیاهان بسیار اهمیت دارد. ابتدا باید به نوع گیاه از لحاظ نیاز به نور توجه داشته باشید. البته باید بدانید که بسیاری از گیاهان آپارتمانی به نور زیادی نیاز ندارند و در واقع سایه دوست به حساب می آیند. نور غیر مستقیم خورشید برای آنها کافی است. اگر گیاه مورد نظر شما نیاز به نور بیشتری دارد، مکان آن را در نزدیکی پنجره قرار دهید.

  • انتخاب مکان گیاهان با سبک دکوراسیون

ابتدا سبک دکوراسیون منزل و یا محل کار خود را انتخاب کنید. در این صورت بهتر می توانید در انتخاب گیاه آپارتمانی تصمیم بگیرید. برای مثل اگر دکوراسیون داخلی مکان مورد نظر شما ساده است، بهتر است از گیاهان ساده تر و خلوت تر استفاده کنید. گیاه سانسوریا برای چنین چیدمانی یکی از بهترین گزینه ها است. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین مکان برای قرارگیری گیاهان آپارتمانی می پردازیم.

 

بهترین مکان های قرارگیری گیاه در دکوراسیون داخلی

حال بهتر است با بهترین و ایده آل ترین مکان ها برای قرارگیری گیاهان آپارتمانی آشنا شوید. سعی کنید از ایده‌های خلاقانه و نوین برای گیاهان در فضای داخلی استفاده کنید.

  • قرار دادن گیاهان بر روی طاقچه های خانه های قدیمی و یا کتابخانه خانه های مدرن

اگر شما هم در منزل ئ یا محل کار خود طبقاتی خالی از کتابخانه و طاقچه دارید، حتما با تغییر دکوراسیونی ساده حال و هوای آن مکان را بهتر کنید. گلدان های کوچک و به اصطلاح مینیاتوری برای این مکان ها بهترین گزینه است.

  • قرار دادن گیاهان کوچک بر روی کنسول ها

میز کنسول و یا میز آرایش هم یکی از مکان های مناسب برای قرارگیری گیاهان کوچک هستند، زیرا شما  در طی روز بیشتر به این مکان ها سر می زنید. در نتیجه حس خوب و طراوت و شادمانی را از آنها دریافت می کنید.

  • قرار دادن گیاهان به صورت آویزی

اگر به هر دلیلی شرایط قرار دادن گیاهان بر روی زمین را ندارید، پیشنهاد ما به شما گیاهان سقفی هستند. گلدان های آویز زیبایی بسیار حیرت انگیزی دارند و دکوراسیون داخلی شما را بی نظیر می کنند.

  • استفاده از گیاهان به عنوان تفکیک کننده فضا

جالب است بدانید که گیاهان تنها حالت ایجاد زیبایی در فضا ندارند، بلکه گاهی حتی بسیار کاربردی هستند. برای مثال می توان از برخی گیاهان برای حالت تفکیکی فضا استفاده کرد. همین حالت عملکردی بودن گیاهان باعث توجه بیشتر به آنها در یک فضا می شود.

سخن پایانی

گیاهان آپارتمانی نقش بسزایی در دکوراسیون منازل دارند.  اگر به دنبال ایجاد فضایی شیک و در عین حال سرزنده و خوش انرژی هستید، حتما از گیاهان آپارتمانی در دیزاین منزل و یا محل کار خود استفاده کنید. هنگام خرید و جایگذاری گیاه در مکان مورد نظر، حتما به نکاتی که در این مطلب برای شما توضیح داده ایم، توجه نمایید تا انتخابی صحیح همراه با فضایی مدرن وشیک ایجاد نمایید.

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *